Yerebatan Sarnıcı Vakıflar Genel Müdürlüğü'ne devredildi
- Varol Report
- 2 Haz
- 1 dakikada okunur

İstanbul'un simge tarihi yapılarından Yerebatan Sarnıcı, süregelen hukuki sürecin sonunda İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden alınarak Kültür ve Turizm Bakanlığı bünyesindeki Vakıflar Genel Müdürlüğü'ne devredildi. Devir işlemi bugün itibarıyla tamamlandı.
Kültür Bakanlığı'nın açıklamasına göre Vakıflar Genel Müdürlüğü, 5737 sayılı Vakıflar Kanunu kapsamında taşınmazı vakıf mülkiyetine geçirdi. İBB'nin bu karara yaptığı itiraz mahkeme tarafından reddedilirken, mazbut vakıflar adına tescil edilen yapı için tahliye süreci de tamamlandı.
İBB Kültür A.Ş. Genel Müdürü Osman Cenk Akın konuya ilişkin şunları söyledi: "Sabah 10 itibarıyla elimize gelen bir tebligat dolayısıyla İBB mülkiyetinde bulunan Yerebatan Sarnıcı'nı Vakıflar'a devrediyoruz. Bunun hukuki süreçleri var, biz kiracı sıfatıyla buradayız. Bugün itibarıyla da devrimizi Vakıflar'a gerçekleştiriyor olacağız. Burası tamamen Vakıflar'ın sorumluluğuna geçiyor."



Yorumlar