top of page
Writer's pictureEmin Varol

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: THY’yi satmıyoruz, sıcak para aramıyoruz

Yılmaz, Maliye Bakanı Şimşek ile birlikte Arap ülkelerine yaptıkları ziyaretlere açıklık getirdi.

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanlığı’ndan, Cumhurbaşkanı Yardımcılığı’na getirilen Cevdet Yılmaz, ek bütçeyi savunmak için geldiği Meclis’te, Maliye Bakanı Şimşek ile BAE ve Katar’a yaptıkları ziyaretlere açıklık getirdi ve “Türk Hava Yolları’nı (THY) satmıyoruz. Sıcak para aramıyoruz” dedi.

Cevdet Yılmaz, perşembe günü Suudi Arabistan’a yapılacak ziyarete katılamayacağını, Maliye Bakanı Şişek ile Merkez Bankası Başkanı’nın birlikte gideceğini söyledi.

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz bu gezilerde, kendilerinden sonra aynı ülkeye gidecek olan Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan önce teknik alt yapıyı hazırladıklarını “sonuç alıcı” bir ziyaretler olmasına katkıda bulunduklarını açıkladı.

Yılmaz BAE ve Katar’a yaptıkları ziyaretlerde neler konuştuklarını da anlattı:

“Elbette dış kaynağa da ihtiyacımız var. Burada, sıcak paradan bahsetmiyorum, onun altını özellikle çizmek isterim. Muhataplarımıza Türkiye’deki fırsatları anlatıyoruz, ‘gelin buraya uzun vadeli yatırım yapın’ diyoruz. Geçici gelip sıcak parayla para kazanın, yüksek faizlere gelin.’ demiyoruz. Türkiye ’de daha fazla yatırıma davet ediyoruz.”

Tek yürek bağış kampanyası…

Cumhurbaşkanı Yılmaz, kamuoyunda tartışma konusu olan Hatay depreminden sonra “tek yürek” adlı bağış kampanyasında toplanan paraların nerelere harcandığına da açıklık getirdi:

“112 milyar toplandı, 38 milyar harcandı”

“85 milyar civarında bir nakit para yatırılmış durumda. Bunun dışında da yapılan bağışlar var, topladığınızda şu ana kadar 112,2 milyar lira bağış yapılmış Bunun 38,2 milyarı bugüne kadar harcanmış.

Neye harcanmış? Depremzedelere hane başı ödeme, vefat yardımı, taşınma, kira ödemesi, çadır, konteyner, gıda ve hijyen kolisi gibi çeşitli kalemlere harcanmış. Şu anda kampanya hesabında bulunan 74 milyar lira para var, bu da depremzede vatandaşlarımızın ihtiyaçlarına yönelik gün gün kullanılıyor.”